Puikiai veikiančios automobilio šviesos iš https://www.autosviesos.lt turėtų užtikrinti saugumą kelyje. Tačiau kartais dėl vairuotojų neatsargumo ir nesąmoningumo gali nutikti taip, kad bus ne užtikrinamas saugumas, o kaip tik sukeliama avarija. Taigi, automobilių šviesos – iš tiesų reikšmingas dalykas, kurį reikia mokėti teisingai naudoti.
Neakinkite kitų vairuotojų
Sakykime, pasikeitėte xenon lemputes, tačiau dar reikėtų ir mokėti važiuoti saugiai. Visų pirma, reikia išmokti neakinti vairuotojų. Pirmiausia – laikytis KET ir nešviesti ilgosiomis šviesomis vairuotojams į veidus. Kartais važiuojant labai kalnuotomis vietovėmis, net ir trumposios šviesos gali kilnojantis mašinai akinti vairuotoją, tada galima pagalvoti apie dienos šviesų naudojimą. Pagal įstatymą reikėtų neakinti kito vairuotojo tokiomis aplinkybėmis:
– esant 150 metrų nuo kito prieky esančio vairuotojo, perjungti šviesas į trumpąsias.
– jeigu jus lenkia, taip pat išjungti šias šviesas.
– jeigu prisivejate ką nors kelyje toje pačioje juostoje, nuo 150 atstumo taip pat reikia išjungti šviesas, kad neakintumėte vairuotojo per veidrodėlius.
Kaip atskirti 150 metrų? Formaliai laikoma, kad pakelės stulpeliai su atšvaitais yra sustatyti kas 50 metrų, tad galima įsivaizduoti, kad tai 3 stulpelių atstumas. Tačiau geriausia yra iškart profilaktiškai perjungti šviesas, vos tik kelyje pamatysite kitą mašiną. Jeigu to nepadarysite, greičiausiai, prieky esantis vairuotojas jums atsilygins tuo pačiu ir įsijungs ilgas šviesas. Nors elgtis reikėtų visai kitaip. Kaip?
Ką daryti, jeigu jus akina
Visų pirma, pagal KET, jeigu jus akina, turite perjungti šviesas į avarinę signalizaciją. Negalima akinti atsilyginant kito vairuotojo, kadangi jau ir taip jūs nieko nematote, tai apakinę dar vieną eismo dalyvį, padidinsite avarinės situacijos šansą. Žinoma, tai efektyviai praneša žinutę perjungti šviesas, ir atitinka pasakymą akis už akį, tačiau visgi reikėtų elgtis saugiai. Pamatęs avarinę signalizaciją, kitas vairuotojas tuoj supras, kad jis turi persijungti.
Kai jus akina, reikia pradėti lėtinti ir gal net visai sustoti, jeigu tai yra reikalinga. Net nemanykite lėkti tokiu pačiu greičiu, kaip lėkėte, nes juk nebematote kur važiuoti, tik iš dalies prisimenate.
Praktinis patarimas: užmerkite vieną akį. Juk kai jus akina, nematote nieko. Kai šviesos perjungiamos, dar kurį laiką esate jos paveikti ir nieko nematote. O štai užmerkę vieną akį, išsaugosite regėjimą bent su ja, todėl išsijungus ilgoms šviesoms, galėsite su viena akimi iškart matyti kelią, o netrukus galės funkcionuoti ir kita.
Visų pirma tokio automobilio negali praleisti technikinė apžiūra. Bent jau man taip buvo, teko važiuoti pas meistrus, jog sureguliuotų aukščius. Visada galvodavau, ko čia mirksi tie pravažiuojantys..